Mersalg – “Kommet for at blive”
Med en kundeservice-afdeling på ca. 50 personer, og et varekartotek på med mere end 18.000 varenumre, kan man næsten give Casper Dreymann åndenød.
Åndenød for ikke at udnytte alle de muligheder vi har for at lave mersalg.
Et indtil Casper trådte ind af døren et næsten ukendt fænomen i afdelingen. Til denne dag havde vi blot modtaget ordrer.
Casper fik 3 dage her på kontoret, til at ”klæde afdelingen på” til at lave mersalg på nogle af de gennemsnitlige 7000 opkald vi har pr. uge i afdelingen.
Vi fik rigtig mange gode/kloge input fra Casper, som skulle gøre os alle trygge i at overskride den grænse, det pludselig er at skulle SPØRGE kunden. Vi blev bl.a. trænet i;
Omvending af kunden
Konceptbeskrivelser
Mersalg
Kropssprog
Stemmeføring
Styring af samtalen
Indvendingsbehandling på produkterne
Motivation i hverdagen
Udarbejdelse af eget manuskript
Udover træning i kursus-lokalet var der også praktisk træning på den individuelles arbejdsplads, hvor Casper sad med som medlyt og coachende træner.
Som afdelingsleder for kundeservice havde jeg ligeledes masser af god og inspirerende sparring med Casper, som jo har masser af ledererfaring fra hans forskellige andre jobs i branchen.
Alt i alt har kurset været en stor øjenåbner for den enkelte medarbejder samt for afdelingen i sin helhed, og synliggjort potentialet for mersalg.
Abena kan kun sende de bedste anbefalinger til Focus Telemarketing, og står gerne til rådighed, for en evt. mundtlig anbefaling.
Mette K. V. Simonsen
Afdelingsleder
http://www.abena.dk/