Uddannelse af teamledere
Kursusformål:
- At udvikle og videreuddanne teamlederen i praktisk ledelse.
- At øge motivation til medarbejderne igennem teamlederen, herunder at kunne motivere medarbejderne og træne disse i telefonsalg, mersalg, opfølgning på kampagner og mødebooking.
- At få den interne kundeservice/telesalgsafdeling strømlinet så alle opgaver gennemføres efter en ensrettet metode som er dokumenteret og kan måles direkte.
- Kurset vi være baseret på åben og direkte dialog med teamlederen, således denne får svar på egne specifikke udfordringer i forbindelse med den daglige salgsledelse.
- Under kurset trænes konsulenterne under overværelse af teamlederen, denne træning vil ske således vi løbende kan tilrette og sikre at teamlederen kan disciplinerne
Indhold
Kurset indeholder nogle af de mest gennemprøvede og effektive teknikker inden for salgsledelse og salg.
Indhold i hovedtræk
Velkomst og individuel afklaring af ønsker til kurset.
- Opbygning af den gode arbejdsdag
- Attention og rollen som teamleder
- Udfordringer i hverdagen
- Roller/modeller
- Medarbejder typer, hvordan skal de behandles (empati)
- Styring af aktiviteten i løbet af dagen
- Daglig motivation, samt løft til dem som hænger
- Genoprette dalende motivation
- Praktisk træning
- Kampagner, herunder:
- Forberedelse
- Koncept
- Gennemførelse
- Opfølgning
- Rapportering
- Evaluering
Udvikling af styringsmanual samt rapporteringssystem etableres.
Udbytte
Efter kurset vil teamlederen være i stand til professionelt at lede afdelingen og træne kundeservicemedarbejderne. Teamledere vil være i stand til at fokusere på motivation og konflikthåndtere med medarbejderne således relationer og samarbejde bevares.
Teamlederen vil have overblikket og kontrol over de aktiviteter som løses i afdelingen og de enkelte aktiviteter kan effektmåles og rapporteres efterfølgende.
Kontakt Casper Dreymann, hvis du vil vide mere om vores kurser.
Tlf: 8220 2400